onsdag 22. april 2009

luxcat skriver om "de onde menneskene"

Luxcat har ikke skrevet på forumet på en stund. Schäfer annonserte for ca en uke siden at paret var på Kreta. Om dette er sant eller ikke blir ren gjetting, men det er ihvertfall på bakgrunn av denne påstanden at luxcat skriver uten æ, ø og å:

Huff, de onde menneskene!
Publisert 21 april, 2009 - 19:01 av luxcat

Jeg har brukt nettet aktivt siden 1995. Paa den tida fikk jeg opp 271 treff om jeg brukte Yahoo til aa soeke paa Sigrid Undset, i dag faar jeg opp millioner av treff. Det tok ogsaa halve formiddagen aa laste sider som inneholdt bilder, og nettsamfunnene begrenset seg til IRC. Der var det ingen bilder, ingen profilsider, ingen "aapenhet". Man var anonym i ordets rette betydning.

I dag, 14 aar senere, saa er egentlig ingen anonyme lengre - ikke de som deltar i nettsamfunnene i alle fall. Noen skjoenner aa beskytte seg selv (ikke legge ut "uanstendige bilder" for eksempel), mens andre ikke helt fatter at nettsamfunnet er som det vanlige samfunnet, baade paa godt og paa vondt. Sier du noe i en aapen debatt, chat eller blog, ja da ER det sagt, og det kan holdes mot deg. Eller for deg.

Som i det vanlige samfunnet har man noen man kjenner godt, noen man tror man kjenner, og noen som er overflatebekjentskaper. Man har folk man stoler paa, en del man tenker "phoney" om, man blir begeistret og skuffet om hverandre - som i samfunnet ellers.

Den storeste forskjellen, slik jeg ser det, er at avstandene (den fysiske) legger et slags sloer mellom oss og dem, meg og deg, slik at veien til aa vaere slem/frekk/ond/forutinntatt er kortere, vi maa ikke staa til regnskap paa samme maaten. Det blir som et slags "droemmesamfunn" hvor folk sier mer av det de mener uten at hoefligheten, eller den andres saarbarhet som man kan se i ansiktsuttrykk eller hoere paa stemmen, kommer i veien.

Kanskje er det bra, kanskje er det daarlig, men vi faar i alle fall hoere mange flere "sannheter" om oss selv paa nett, enn noe annet sted.

Poenget mitt er, at alle samfunn har krangling, skitkasting og "sannheter", men ogsaa kjaerlighet, vennskap og gleder. Saa ogsaa nettet, og vi naermer oss det paa forskjellige maater.

Nettet er en del av virkeligheten i dag - deal with it :)


Hvorfor nevnte du da faren din?
av Anonym den 21/04/2009 - 19:08

Det burde du aldri gjort. Skjønte du ikke at du bare ga Trond noe å bruke mot deg?

Jeg er helt enig med deg. Derfor mener jeg akkurat det var dumt gjort av deg.


Jeg har ikke
av luxcat den 21/04/2009 - 19:14

behov for aa skjule meg. Hva saa om Trond bruker det til sitt eget formaal? Det sier uansett mest om ham - om det er noe mer aa si om ham da.
Jeg har bilde paa profilen, veldig mange vet hvem jeg er uansett, og ikke minst> Den behandlingen pappa fikk paa sykehuset de siste dagene, boer ikke forekomme i et I-land, et sivilisert land.
Og DET er viktig aa faa fram, baade her, i andre debattfora og i soeksmaalet.


Ehm
av J E den 21/04/2009 - 23:03

Var ikke du lei idiotene her, da? Du sa på en måte "takk for deg". Kos dere, dere som er igjen, skrev du.

Men du innså kanskje at du var den største idioten og at dette var det eneste forumet for deg?

"soeksmaalet."

Hva er det du babler om? Er det ting og tang på gang?


En anonym svarer i Schäfer's navn...

Hun vil bli en advokat skjønner du vel
av Schäfer'n den 21/04/2009 - 23:38

Hun kjenner jødegenene i henne trekke henne mot advokatyrket.


Det gjorde
av J E den 21/04/2009 - 22:58

"Hvorfor nevnte du da faren din?"

Det gjorde hun fordi hun ikke likte å bli påminnet om den tåpelige løgnhistorien hennes og hun trengte litt medlidenhet.

Det er typisk jøder å lyve på seg medlidenhet.

Ikke glem Holocaust....


"Phoney stuff"
av J E den 21/04/2009 - 23:10

"en del man tenker "phoney" om"

Ja, når vi ser luxcat og Schäfer her så vet vi at det er noe "phoney stuff" på gang med en gang.


Mine svar ble slettet gang på gang, og etterhvert valgte de å slette Anonyms "Hvorfor nevnte du da faren din?" også, mens luxcats svar "Jeg har ikke" ble stående. Og da ser det ut som hun svarer seg selv på en merkelig måte. Luxcat har ikke sagt noe mer i sakens anledning.

Oppdatering: Etterhvert ble luxcats svar slettet også, og da ble hovedinnlegget hennes stående alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar