tirsdag 5. januar 2010

BøllaB med en oppdiktet historie

BøllaB, som også har vært neger, skriver nok en løgnhistorie:

Hva er det med disse innvandrerne da?

Publisert 28 desember, 2009 - 21:13 av BøllaB

I fare for å få slengt etter meg at jeg stigmatiserer så er det vel like greit å omformulere overskriften til "Hva er det med disse innvandrerene JEG kjenner/kjenner til, og/eller har erfaring med"?!

Våre nærmeste naboer (henger samme i en slik en enebolig i rekke) er Iranere. Tidligere, før huset rett over hagen ble solgt og politiet måtte eskortere dem bort i fra eiendommen, hadde vi Irakere som naboer. Jeg har mange år bak meg i Oslo, hvor jeg en periode opplevde å være eneste norske beboeren i blokka, og jeg har opplevd å bo i en blokk hvor innvandrere ble tatt i å dyrke poteter på soverommet. Da jeg skulle leie ut leiligheten min på Oslo-Øst ble jeg rådet av ledelsen i sameiet om å ikke videreutleie til innvandrere. De hadde veldig dårlig erfaring med dette fra tidligere, og for å si det slik, potetdyrking var bare en bagatell i forhold til ting de hadde bedrevet der!

Det kryr av innvandrere i denne bydelen jeg nå bor.....og det er et likhetstrekk mellom dem alle, til tross for at de hater hverandre, nemlig deres manglende interesse for å holde boligen i ordentlig/forsvarlig stand. De driter rett og slett i at boligene er fulle av mugg, samt at gårdsplassene ser ut som rene søppelfyllingene. Beplantning? GLEM DET. De vet ikke hva beplantning er...med unntak av ugress. Male det gjør de den dagen 50% av malingen er flasset av, og MANGE av dem har både sopp og råteskader etter ymse vannlekkasjer som IKKE har blitt utbedret. De DRITER rett og slett i å fikse slike "bagateller"!

Nåja vil du kanskje si nå. De har jo ikke så mange penger disse innvandrerne. Ingen blir jo rik av å leve på sosialen. Til deg vil jeg si en ting, nemlig..."Pføy". De har jo for faen råd til både nye Audier, Mercedeser og ja, til og med Corvetter...men IKKE til å fikse opp bostedet!

Jaja, dette er jo mest sansynligvis ikke mitt problem...sant? Mener, hvis noen velger å bruke alle sine penger på ny fin bil i motsetning til å bytte kledning på huset sitt er jo helt opp til eieren av det huset? Joda, sånn egentlig er det jo det. MEN, så lenge jeg bor vegg i vegg med mennesker som ved to anledninger, for to år siden og i kveld, opplever at det renner ned fra tak og vegger UTEN å gjøre noe med det...ja da blir det mitt problem. For hvis de IKKE utbedrer dette, noe som de ikke gjorde under siste stueflommen, så risikerer jeg at JEG at veggen inn til min råtner opp...noe som er en meget kostbar affære. Det er nemlig ned gjennom vår "felles vegg" at de opplever storflomm i dag...igjen. Det er faktisk så ille at de har måttet plassere ut bøtter. Men hva har de tenkt å gjøre? Overhode ingenting. De dro ut gubben min for å måke taket, men hadde ingen planer om å utbedre noe som helst. Ojda. Jeg glemte kanskje å skrive det. De måker ikke. De ser nemlig ingen vits i dette ettersom det som regel kommer mer snø etter de er ferdig med å måke!

En annen ting som jo er verdt å merke seg er markedsverdien på boligen. Det hjelper hverken på renta eller salgsummen at det finnes rønner i nabolaget hvor ugress er eneste plantene som regjerer!!


To ganger
Av Anonym den 29/12/2009 - 20:12

"for to år siden og i kveld, opplever at det renner ned fra tak og vegger "

Hva var det som var årsaken til at det rant nedover vegger og tak for to år siden og ikveld?

"De dro ut gubben min for å måke taket"

Hvordan dro de ham ut?


Hvorfor de fikk lekkasje for
Av BøllaB den 29/12/2009 - 20:35

Hvorfor de fikk lekkasje for 2 år siden? Det var under snøsmeltinga. Hvorfor det rant i går? Hakke peil. Er ikke snøsmelting nå. Er tross alt -12 grader.

"Dro", er vel litt feil ord å bruke. De ringe på døra i full panikk ettersom de ikke klarer å håndtere en spade!


Det rant nedover
Av Anonym den 29/12/2009 - 20:46

Det rant nedover vegger og tak og du har ikke peil på hvorfor? Historien din virker svært tullete.

"De ringe på døra i full panikk ettersom de ikke klarer å håndtere en spade!"

Kan ikke tenke meg at innvandrer-hatere som dere ville kastet dere over en spade for å måke for innvandrerne som i full panikk ringer dere fordi de ikke klarer å håndtere en spade. Det blir for dumt. Klarer de ikke å håndtere en spade, du liksom.

Det er sånt man sier om folk som ikke gidder å måke. At de skulle ringe på hos dere i full panikk fordi de ikke gidder å måke virker ikke realistisk.

Hva hjelper det med en spade og måking når det ikke er snøsmelting nå?


Innvandrer-hatere? Hvor i
Av BøllaB den 29/12/2009 - 20:59

Innvandrer-hatere? Hvor i alle dager har du dette i fra? Tror du hadde fått deg en liten overaskelse hvis du kjente meg. Du skjønner det, de innvandrerne jeg kjenner har aldri definert meg som hverken det ene eller det andre, og jeg/vi kommer godt overens med de fleste. Unntaket er de som bruker Islam som påskudd for å oppføre seg som idioter. De har jeg/vi ingenting til overs for!!

Og jo, jeg/vi har måket for våre naboer i 8, 5 år. For 2-3 år siden så reiste vi bort en tur. Da vi kom hjem så hadde naboen leid en traktor for å måke inn til seg selv. Foran garasjen vår, et par meter, stod urørt. Dette var takken for at vi alltid måker for dem samtidig som vi måker for oss selv. De nekter også å være med å spleise på grus utenfor husene våre...og det til tross for at det kun er de som kjører på den veien. Vi har garasjen vår nede ved "hovedveien". Ikke kom her med det pisset der. Du vet faen ikke hva du prater om!!


Lol
Av Anonym den 29/12/2009 - 21:05

"Innvandrer-hatere? Hvor i alle dager har du dette i fra?"

LOL! Ja, lurer på hvor i all verden det kommer fra... LOL!

At noen innvandrere har brukt traktor for å måke betyr ikke at de ikke klarer å håndtere en spade. Du babler fælt nå.

Det rant nedover vegger og tak og du har fortsatt ikke peil på hvorfor? Fant ikke ut årsaken når snøen var måkt vekk heller?


"Det rant nedover vegger og
Av BøllaB den 29/12/2009 - 21:13

"Det rant nedover vegger og tak og du har fortsatt ikke peil på hvorfor? Fant ikke ut årsaken når snøen var måkt vekk heller?"

--> Du har vanskelig for å lese, eller er det evnen til å forstå hva som blir skrevet det går på? Jeg har jo skrevet, mange ganger nå, "DE GIDDER IKKE Å FINNE UT HVA SOM ER GALT. JEG KAN DA FOR FAEN IKKE BEORDRE FAGMENN TIL DERES HUS SÅ LENGE DE NEKTER Å BETALE FOR DET? TROR DU MAN FINNER UT OM DET ER BLITT PERMANENTE SKADER VED Å KIKKE?

Takk for praten. Har bedre ting å gjøre. Skal faktisk ut å måke:)


BøllaB tror at hvis man bruker store bokstaver, så er det nok ingen som merker den logiske bristen der "gubben" hennes måkte for innvandrere som i full panikk beordret ham til å måke for dem, fordi de selv ikke gadd, og uten at det var noen grunn til å tro at måking skulle hjelpe.

Jeg tror....
Av Fjellreven den 29/12/2009 - 21:25

...du har kommet i basketak med en anonym hobby-kverulant.

Ikke forvent å komme til bunns i diskusjonen :-)


Hehe, ja dette blir jo bare
Av BøllaB den 29/12/2009 - 21:34

Hehe, ja dette blir jo bare verre og verre. Lurer på hva som kommer ut av dette hvis han fortsetter? Jaja. Samme kan det være, jeg tar kvelden nå. Må tydeligvis forte meg før jeg kan lese at hele huset mitt er råtnet bort. Det kan bli en kjedelig affære det


Kan bli
Av Anonym den 01/01/2010 - 21:51

"ja dette blir jo bare verre og verre"

Kan bli mye rart hvis vi skal prøve å komme til bunns i hva som har skjedd hos deg.

"Må tydeligvis forte meg før jeg kan lese at hele huset mitt er råtnet bort."

Men kan vel ikke bli mye verre når du har sagt så mye?

Er vel bare å sette gubben din til å måke. Eller gidder han ikke når du maser? Kun når innvandrere maser?


Ser at
Av Anonym den 29/12/2009 - 21:26

Ser at du later som du tror på løgneren.


Ser at du...
Av Fjellreven den 29/12/2009 - 21:39

...har tatt pause fra kveruleringen din om Silverstein og i stedet forholdt deg til registrerte debattanters innlegg....

Er det liten tiss eller stor mage du er frustrert over?


Så du
Av Anonym den 29/12/2009 - 21:41

Så du hadde egentlig ingen kommentar til det, nei. Bare litt sipping over at du ikke har lest noe om Silverstein i det siste?

Ho ho.

Så du later som du tror på løgneren, ja...

2 kommentarer:

  1. Silverstein rev ikke byggene sine. Silverstein rev ikke byggene sine. Silverstein rev ikke byggene sine. Silverstein rev ikke byggene sine Silverstein rev ikke byggene sine.

    SvarSlett
  2. Åh, så du har hengt deg opp, ja... :)

    SvarSlett